21.12.16

Digitutor Senni Turunen

Mikä on digitutor?

Digitutor on henkilö, joka auttaa ja opettaa niin oppilaita, kuin opettajiakin iPadin käytössä. Digitutor pyrkii luomaan esimerkiksi uusia opetustapoja tai kertomaan miten tähän mennessä iPadia on hyödynnetty opetuksessa. Henkilö käyttää omia vahvuuksiaan hyväkseen, osaa toimia ryhmässä ja on avoin uusille ideoille ja ajatuksille. Digitutor pyrkii viemään iPadin ja muun tekniikan käytön opetuksessa astetta pidemmälle, joko tukemalla opettajia tai olemalla itse opettajana.

Katsoin itse olevani kohtuullisen hyvän iPadin käytössä, joka oli yksi pohjasyistä sille miksi aloin digitutoriksi. Olen myös aina ollut innokas oppimaan uutta. Myös muille uusien asioiden opettaminen on ollut minusta mukavaa. Se, että näkee toisen onnistuvan jossakin, minkä on tälle opettanut, saa hymyn huulille. Lukiossamme digitutorit toimivat myös paljon kansainvälisissä projekteissa, joista olen aina ollut kiinnostunut. Olen aina pitänyt muihin kulttuureihin tutustumisesta, ja Suomen
kulttuurin esittelemisestä ulkomaalaisille.

Oma vahvuusalueeni digitutorina on luultavasti se, että olen valmis oppimaan aina uutta. Esiintymistaitoni esimerkiksi opetustilanteissa ovat myös vakaat. Kielitaitoni ja kiinnostukseni kulttuureihin ovat toivottavasti myös hyödyksi tiimillemme, ehkä myös taiteellinen harrastuneisuuteni. Jos jokin sovelluksista tulisi mainita, olisin vahvoilla Notabilityn ja Keynoten saralla. Kehityskohteita minulle ovat varmastikin iMovien ja GarageBandin käyttö, näihin en ole ehtinyt tutustua yhtä hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti